FIFA 19: Návod na presnú streľbu a zhodnotenie hry

Vysoká obtiažnosť, málo áut, málo kvalitných tratí, ovládanie, bugy, nepresnosti v engine hry, po čase nuda. Na druhej strane, tunning áut, pár kvalitných máp a grafika sú pozitívami.

Hodnotenia hier

Futbal s chybami, ktoré nemuseli byť. Grafika mohla byť o úroveň lepšia a obtiažnosť (sila tímov) je rozporuplná.

8-Bit Armies

Bugy, umelá inteligencia, žiaden príbeh, plytká kampaň, postupný stereotyp, iba dve frakcie, spoplatnenie kampane pre druhú frakciu, absencia niektorých herných prvkov. Dizajn, hudba, zábava, atmosféra, jednotky a vojenská mašinéria, editor, humor, vplyvy terénu, zničiteľnosť prostredia, multiplayer, prístup autorov k novému obsahu, jednoduchosť a ovládanie sú kladné stránky hry.

8-Bit Armies je RTS zo starej školy. Hlavná základňa je základ, ku ktorej možno postaviť elektráreň, kasárne, dieľňu a zopár špeciálnych budov. Ako jednotiek, tak aj vojenskej techniky je len zopár druhov. V hre sa nenachádza zložítý strom vývoja.

Hlavným bodom hry je multiplayer, kde nie je núdza o hráčov. Súčasťou je taktiež kampaň, ktorá nemá príbeh, čiže prestane baviť po čase a za kampaň druhej frakcie si treba priplatiť. Pre skirmish a multiplayer je však dostupná. Obe strany sa v niektorých bodoch líšia, čo vytvára možnosť pre aké také taktizovanie, no v konečnom dôsledku vyhráva hrubá sila a počet jednotiek. Retro audiovizuál hry je účelový, čo ocenia veteráni žánru. Prostredie máp podlieha deštrukcii a na boj vplývajú rôzne vlastnosti terénu. V hre absentujú rôzne herné prvky ako skúsenosti jednotiek alebo obsadzovanie budov.

Prečítajte si tiež: Úspechy Veroniky Vargovej v streľbe

A Story About My Uncle

Miestami frustrácia, príbeh a jeho finále, dabing, stereotyp, animácie postáv a ovládanie sú negatívami. Hudba, rozprávač, lokácie, atmosféra, zábava, rukavica a oblek, schopnosti, žabí ľudia a herné módy sú pozitívne vlastnosti hry.

Príbeh o hľadaní strateného strýka Freda ako úspávanka na dobrú noc? Hra A Story About My Uncle je toho dôkazom, no v jej podaní sa príjemný príbeh miestami zmení na frustráciu. Hráč sa po pár krokoch dopracuje k špeciálnemu obleku tlmiacemú dopady z výšok a rukavici, ktorá umožňuje po nabití vyššie skoky, katapultáciu alebo zachytávanie sa prostredníctvom lúčov.

Hlavnou náplňou hry bude teba zdolávanie rôznych prekážok. Čo by nebolo zlé, no samotné ovládanie je tou ďalšou prekážkou. Jeho nastavenie nie je práve najšťastnejšie a tak hrou sa postupuje systémom pokus omyl. To isté platí o príbehu, z ktorého autori jednoznačne mohli vyťažiť viac. Popri zdolávaní hráč môže naraziť na národ žabích ľudí, no veľa sa o nich nedozvie, čo je opätovná škoda. Všetok ten cirkus sa končí už po dvoch hodinách relatívne plytkým záverom.

Hernú dobu si však možno ešte predĺžiť vďaka módom hry, no jedná sa o tú istú cestu s menšími obmenami. Hra je po technickej stránky taký priemer. Niektoré lokácie pôsobia fantasticky, no netrvá to dlho a zábava sa opätovne miesi s frustráciou. A Story About My Uncle jednoznačne nenaplnil svoj potenciál.

Afterfall

Otrasný dabing, bugy, boj, UI, stereotyp, niektoré prvky hry a hlavolamy kaziace celkový dojem, atmosféra prostrednej časti hry, zvukové efekty, animácie postáv, divný pohyb a astmatický beh hlavného hrdinu, ovládanie a niektoré textúry sú negatívami. Engine, príbeh, atmosféra na začiatku a ku koncu hry, zbrane, lokácie, artworky pri načítaní, niektoré momenty, hudba a cena sú pozitívami.

Prečítajte si tiež: Lukostreľba: história a počiatky

Afterfall padol oveľa skôr ako sa čakalo. Celkový dojem z hry padá na fatálnych chybách, medzi ktoré patrí totálne otrasný dabing. Necítiť z neho žiadne emócie, ktoré hra takéhoto typu potrebuje. Afterfall ďalej obsahuje bugy v podobe zaseknutých dverí alebo panelov, čo automaticky znamená nutnosť načítať checkpoint. Samostatnou kapitolou je boj s tupou UI, ktorý vedie k stereotypu.

Atmosféru hry paradoxne najviac narúša hlavný hrdina Albert, ktorý je podľa všetkého silný astmatik so skoliózou. Komická je nielen jeho poloha tela pri chôdzi, ale aj jeho fučanie pri behu už po prvých krokoch. Možno sa iba snaží rozdýchať ovládanie hry, ktoré nie je práve najlepšie. Napriek toľkým negatívam Afterfall má aj svoje pozitíva. Atmosféra hry je najlepšia na začiatku hry a v posledných kapitolách, kedy vrcholí celkom dobrý príbeh. Pozitívom je aj soundtrack a artwork-y, ktoré pridávajú na atmosfére.

Age of Wonders: Planetfall

Niektoré misie a zvuky (upozornenia na útok) sú negatívne. Grafika, intro, hracia doba, multiplayer, kampaň, menu, editor máp, zábava, rozvoj mesta, jednotky, počet národov, atmosféra a originalita sú pozitívami.

Skvelá stratégia s originálnymi prvkami a zábavným multiplayer-om.

Age of Wonders: Planetfall - Revelations

Trochu nudná a krátka kampaň a náplň misií sú negatívami. Nové národy, nové prvky v editore, zábava a nové mapy pre multiplayer sú pozitívami.

Prečítajte si tiež: Tréning streleckých zručností

Podarený datadisk, len mi pripadá zameraný na multiplayer. Jediné mínus vidím v kampani.

Agony

Bugy, grafika, modely postáv, animácie, dizajn, herná náplň, stereotyp, nuda, hlavolamy, prehnaná cenzúra, nepriatelia, súboje s bossmi, módy hry a cena sú negatívami. Surovosť, niektoré lokácie, menu, miestami atmosféra, ambient, možnosť posadnutia a RPG prvky sú pozitívami.

Agony je skutočne utrpenie, no nie to, ktoré sľubovali autori hry. Slabšia grafika, ktorej sekunduje ešte slabší a hlavne chaotický dizajn patria k hlavným nepriateľom hráča. Červená kráľovna, rôzny démoni alebo ďalšie kreatúry podsvetia sú slabým odvarom oproti ďalším negatívam hry, ako je samotná herná náplň upadajúca do stereotypu behom prvej hodiny hrania.

K dispozícii je možnosť zbierať rôzne predmety, z ktorých niektoré sú dôležité pre sprístupnenie ďalšej kapitoly hry alebo časti úrovne. Okrem toho je možné zbierať aj jablká poznania, ktoré časom umožnia aj posadnúť démona, pretože v hre smrť nemusí byť okamžitá. Hráč má nádej prostredníctvom posadnutia pokračovať v progrese. Bez hostitela so stiahnutým vrecom z hlavy nasleduje návrať k checkpointu. V závere hra ponúka viacero zakončení príbehu a následne aj ďalšie herné módy ako Succubus v tele démona alebo Agony so suvival prvkami.

Agony UNRATED

Bugy, modely postáv, animácie, dizajn, herná náplň, stereotyp, nuda, hlavolamy, nepriatelia, súboje s bossmi, módy hry a cena sú negatívami. Surovosť, niektoré lokácie, menu, miestami atmosféra, ambient, možnosť posadnutia a RPG prvky sú pozitívami.

Agony UNRATED predstavuje necenzúrovanú verziu pôvodnej hry Agony. Zmeny možno pozorovať už v rámci úvodného pádu do pekla. Grafika sa dočkala zmien k lepšiemu. Niektoré úrovne pôsobia lepšie, no ostatný obsah v podstate ostal po starom, respektíve zásahy autorov sa neprejavili nejako razantne. Naopak treba uznať sympatický prístup a snahu autorov o nápravu chýb. Nestrkajú hlavu do piesku, ako to môžeme vidieť u konkurencie.

Airline Tycoon 2

Bugy, optimalizácia, loading, nuda, tutoriál, kampaň, atmosféra, dabing, hudba, otázna herná doba a nízka obtiažnosť sú negatívami. Grafika, personál, dizajn, vtipné modely lietadiel a ich možnosti úpravy sú pozitívami.

Chcete si v hernom svete založiť leteckú spoločnosť? Lietať na exotické miesta a poskytovať top služby? V tom prípade sa vyhnite Airline Tycoon 2. Prvotný dojem môže byť pozitívny, no v priebehu pár minút dochádza k prezentácii jedného negatíva za druhým. Ako prvá sa ukáže zlá optimalizácia, následne padanie hry a dlhý loading.

Popri tom možno počuť hudbu ako z výťahovej hitparády, ktorá len podtrhuje nudu panujúcu ako v tutoriále, tak aj v kampani. Grafika a dizajn sú jedno z mála pozitív, ktoré hra obsahuje. Lietadlá sa k tomu dajú poriadne upraviť, ako pri tunning áut. Tu však všetká zábava končí. Dokonca aj dabing personálu dokáže naštvať, respektíve ich nízky počet hlášok. Airline Tycoon 2 je skôr simulátor nudy, než leteckej spoločnosti.

Alan Wake

Bugy, občas kamera, beh kombinovaný s vyhýbaním sa, niektoré pasáže hry, slabé DLC, po čase stereotypné boje a koniec, absencia MP sú negatívami. Grafika, audio, soundtrack, atmosféra, zábava, prostredie, postavy, príbeh, zbrane, nepriatelia, menu, stránky knihy, efekty, videá, dabing, mesto, dopravné prostriedky, koncertné pódium a epizodické delenie kapitol sú pozitívami.

Prečo to píšem? Prečo mám písať o mojej žene? A kde vlastne je? Presne takéto otázky si kladie Alan Wake, hlavná postava rovnomennej hry. Dôležitým prvkom v tejto hre je práve príbeh, ktorý hráčovi nedovolí len tak ľahko vypnúť hru. Nie je síce originálny, ale má skvelú atmosféru. To potvrdzuje aj prostredie malého mestečka a jeho obyvatelia. Jednotlivé herné lokality sú detailne vytvorené a pôsobia vierohodne.

Celkový dojem z hry kazí hlavne miestami chaotická kamera a prehnane agresívne pasáže s postupne stereotypnými súbojmi. Tie však oživuje spolupráca s ďalšími hernými postavami. V takýchto častiach sa človek môže zamyslieť nad absenciou MP, pretože vo dvojici boli súboje s posadnutými nepriateľmi tie najlepšie. Alan však nesklamal, ale práve príjemne prekvapil.

Alan Wake's American Nightmare

Herná doba, opakovanie deja, občas kamera, úlohy a stereotyp, príbeh sú negatívami. Grafika, dizajn, atmosféra, audio, soundtrack, prostredie, postavy, zbrane, nový nepriatelia, menu, efekty, dabing, videá, animácie a cena sú pozitívami.

Komu sa zdala pôvodná hra Alan Wake málo akčná, tak sa dočkal. Táto nočná mora má oveľa viac akčných pasáži, ale dookola sa opakujúcich. Hra je postavená na prepisovaní reality a tým aj na opakovaní deja, čo už pri druhom opakovaní lezie na nervy. Stále tie isté pasáže a stále to isté dokola. Východiskom sa tak paradoxne stáva krátka herná doba. Tú však dokáže natiahnuť arkádový mód hry.

Hlavným pozitívom je vierohodne vytvorené prostredie a jeho atmosféra. Milo prekvapia aj nový nepriatelia a postavy. Čo sa týka postáv, tak je to predovšetkým sexi vedkyňa z observatória. Príbeh nie je nič extra, ale celkom dobre ho servírujú animácie a príbehové scénky.

Alarm for Cobra 11 - Burning Wheels

Príbeh a jeho podanie, stereotyp a postupná nuda, úlohy, doslovné jazdenie dokola, bugy, dabing, atmosféra, optimalizácia, navigácia, absurdne prvky hry, herný systém a umelá inteligencia, multiplayer iba na 1 stroji sú negatívami. Grafika, efekty, hudba, mesto, automobily a ich počet, ovládanie, jazdný model, preteky, model poškodenia, skratky, občas humor a zábava, rôzne kamery, lokácie mimo mesta, obtiažnosť a hracia doba sú pozitívami.

Crash Time 2 alebo Alarm for Cobra 11 s podtitulom Burning Wheels sa snaží vyťažiť čo najviac z popularity jej seriálovej predlohy. Burning Wheels je však priemernou hrou, ktorá neoslní, ale ani neurazí. Grafická stránka hry a efekty sú na slušnej úrovni, ale slabinou hry je jej nedotiahnutá optimalizácia a bugy.

Hra trhá aj na silnejších strojoch a bugy občas dokážu poriadne znechutiť hru a k tomu im pomáha aj tupá umelá inteligencia. Atmosféru hry kazí podpriemerný dabing a postupný stereotyp. Hra vyniká po stránke akcie a deštrukcie. Najviac zábavy paradoxne neposkytuje mód hliadky, ale preteky, s ktorými majú bohaté skúsenosti tvorcovia hry zo Syneticu. Hra obsahuje iba split screen multiplayer, ktorý ju nevytiahne z priemeru.

Alien Breed: Impact

Občas kamera, animácie, príbeh, ovládanie, postupný stereotyp a nuda, súboje s bossmi a nepriatelia sú negatívami. Engine, grafika, audio, efekty, atmosféra na začiatku, komiksové sprostredkovanie príbehu, Intex terminály a nové vylepšenia, RPG prvky, dizajn, multiplayer, HW nároky, dabing, prostredie a záver sú pozitívami.

Autori svetoznámych herných červov pokračujú vo svojom sci-fi ťažení druhým dielom remaku hry Alien Breed a tentokrát s podtitulom Assault. Opäť je tu technik Conrad s úlohou opäť niečo opraviť. Príbeh je doslova zlepencom všetkého možného v rámci žánru a tak originalitu je zbytočné hľadať. Audiovizuál hry je na celkom dobrej úrovni, čo podporuje slušnú atmosféru, no postupom času nastáva úpadok aj na tomto fronte. Nepriateľom okrem agresívnej mimozemskej rasy je aj stereotyp.

Autori do hry implementovali zopár noviniek, no prečo sa nevenovali kamere. Tá je miestami fakt nepohodlná a jej ovládanie ťažkopádne. Herná doba sa oproti prvému dielu nafúkla, čo ovplyvnilo aj hru pre viacerých hráčov. Záver kampane pritom predsa len vytvára možnosť, že tretí diel by mohol byť o úroveň lepší. Je na škodu, že autori nedokázali vyťažiť viac z potenciálu značky.

Alien Breed 3: Descent

Súboje s bossmi, kamera, príbeh, stereotyp a nuda, nepriatelia, málo noviniek, animácie a záver, nenaplnené príšľuby autorov sú negatívami. Engine, grafika, audio, efekty, komiksové sprostredkovanie príbehu, Intex terminály a nové vylepšenia, zbrane, RPG prvky, multiplayer a HW nároky, dabing sú pozitívami.

Záver druhého dielu remake-ovej trilógie Alien Breed naznačil, že by tretí diel mohol pomýšľať na vyššie priečky, než len priemer. Autory však túto verziu mimozemškých červov nechali v zabehnutej línii. Možno konštatovať, že rovnaké klady ako aj zápory mal diel druhý, má aj diel tretí. Audiovizuál pôsobí dobre vzhľadom na priaznivé HW nároky.

Obsah hry však už nepôsobí tak pozitívne pre absenciu výzaznejšej inovácie. Nepriatelia sú rovnakí, ak nerátame menšie úpravy. Prostredie je v podstate rovnaké a to aj napriek príšľubom autorov o jeho zmene. Do hry boli zapracované nové vylepšenia a zbrane, ale nejedná sa radikálnu zmenu v celkovej hratelnosti. V prípade ak sa nájde parťák do hry, môže sa vďaka kooperatívnemu multiplayeru natiahnúť herná doba a miera zábavy. Od zakončenia a teda vyvrcholenia herných sérií a v tomto prípade trilógie sa očakáva viac.

Alien Breed: Impact

Príbeh, ovládanie, kamera, postupný stereotyp a nuda, opakovanie už prejdených úrovní, dialógy, nepriatelia a herná doba, dizajn, blúdenie po úrovniach sú negatívami. Engine, grafika, efekty, audio, dabing, Intex terminály, RPG prvky, zbrane, atmosféra zo začiatku, radar, multiplayer, HW nároky, menu a cena sú pozitívami.

Autori z Team 17 sú známi predovšetkým kvôli červom z hernej série Worms, no pred mini vytvorili aj iné herné tituly. Medzi ne patrí aj Alien Breed z roku 1993 a takmer po 17 rokoch vyšiel remake s podtitulom Impact. V príbehu veľa originality nemožno nájsť. Je inšpirovaný filmami o votrelcoch, no nie je to nič extra. Technické spracovanie je na slušnej úrovni s priaznivými HW nárokmi.

Zo začiatku si hra udržiava atmosféru napätia, no postupne upadá do stereotypu. Často je potrebné prechádzať už vyčistenými oblasťami, čo dokáže postupne znechutiť. Negatívom hry je aj samotné ovládanie a kamera. Kým si naň ako tak zvyknete, hra končí. Presne, ani herná doba neohúri, pretože po piatich hodinách je po všetkom. Hernú dobu môže ešte predĺžiť kooperatívny multiplayer, ale ten taktiež nie je nadlho.

Alien Shooter

Príbeh, hudba, nepriatelia a ich obnovovanie sa, herná doba, občas frustrácia z blúdenia a žiaden multiplayer sú negatívami. Grafika, audio efekty, humor, finále, súboje s bossmi, zábava, atmosféra, menu, zbrane, radar, lokácie, Henry a animácie sú pozitívami.

Opäť je tu klasický scenár s nepriateľskými mimozemšťanmi, ktorí útočia na planétu Zem a menia ľudí na zombie. Počkať! Čo? Ok, tak príbeh nebude silnou stránkou hry, ale naopak zbrane, ktoré nesie hlavný hrdina Henry, tie majú devastujúci účinok. Úlohou je teda zneškodniť zombie, zachrániť ostatných ľudí a poraziť hlavného bossa, ktorý fakt stojí za to a dáva nádej k žitiu jednej konšpiračnej teórii. Samozrejme v zmysle humoru.

Henry postupne vyčistí kanalizácie, továreň, kancelárie a mimozemskú loď.

tags: #fifa #19 #presna #strelba #navod