Pre správnu funkciu hydraulického systému spojky je dôležité, aby sa v systéme nevyskytoval žiaden vzduch. Ako náplň sa väčšinou používa brzdová kvapalina typu DOT 3 a DOT 4 alebo treba dodržať špecifikáciu uvedenú výrobcom vozidla. Pri použití nesprávnej brzdovej kvapaliny budú v systéme poškodené tesnenia.
Odvzdušnenie Hydraulického Systému Spojky
Odvzdušnenie hydraulického systému spojky je veľmi podobné odvzdušneniu brzdového systému. Hydraulický systém s centrálnym vypínacím ložiskom možno odvzdušniť pomocou zariadenia na odvzdušňovanie bŕzd, v amatérskych podmienkach domácej garáže je však lacnejší a v mnohých prípadoch aj precíznejší manuálny spôsob odvzdušnenia. Niektorí výrobcovia spojkových komponentov (napr. LuK) dokonca odporúčajú pri centrálnych vypínacích systémoch odvzdušňovať iba manuálne.
Cyklus odvzdušnenia treba opakovať približne 10-20 krát, aby bolo zaručené úplné odvzdušnenie. Spojkový valček nie je tak „výkonný“ ako brzdový valček, inými slovami nedáva tak veľký tlak, a preto odvzdušnenie trvá dlhšie. Medzi cyklusmi je potrebné dopĺňať stav hydraulickej kvapaliny v zásobnej nádržke. Stav kvapaliny v nádržke sa totiž pri odvzdušňovaní nesmie dostať pod značku minimálnej hladiny.
Svojpomocné Odvzdušnenie
V prípade, že ste na odvzdušnenie sami, existuje aj tzv. svojpomocný spôsob odvzdušnenia. Mnohí mechanici ho dokonca považujú za rýchlejší a účinnejší. Jedná sa o prepojenie hydrauliky brzdového prasiatka (valčeka) so spojkovým valčekom pomocou hadičky.
Ďalšie Metódy Odvzdušnenia
Niekedy sa dajú použiť ešte jednoduchšie spôsoby. Nabrať brzdovú kvapalinu do primerane objemnej striekačky, osadiť ju hadičkou, ktorá sa následne nasadí aj na odvzdušňovací ventil, povoliť odvzdušňovací ventil spojky a stlačením dostať kvapalinu do systému. Dôležité je mať hadičku plnú kvapaliny, aby sa do systému nenatlačil vzduch.
Vyššie popísaný spôsob odvzdušnenia je univerzálny a nemusí byť vždy úspešný pre všetky vozidlá. Často krát klasický spôsob odvzdušnenia nepomôže a systém je stále zavzdušnený. V tomto prípade pomôže demontovať celý valček. Následne je potrebné súčasne valček stlačiť (až na doraz) a povoliť odvzdušňovací ventil. Ak je valček úplne stlačený, uzavrie sa odvzdušňovací ventil a namontuje sa valček naspäť. Následne sa odvzdušní celý spojkový systém pomocou stláčania pedálu. To znamená našliapať a povoliť odvzdušňovací ventil.
Špecifické Systémy a Odvzdušňovacie Hadičky
Niektoré systémy nemajú klasický odvzdušňovací ventil. Vtedy sa obyčajne nachádza v systéme tzv. odvzdušňovacia hadička, ktorá je na konci zaistená poistkou. V tomto prípade sa systém odvzdušňuje nasledovne. Vytiahne sa poistka, nasadí sa na hadičku iná hadička zodpovedjaúceho priemeru, ktorá bude odvádzať prebytočnú kvapalinu do zbernej nádobky. Následne sa stláča spojkový pedál dovtedy, pokiaľ netečie čistá kvapalina bez bubliniek.
- Centrálny vypínací mechanizmus so separátnym odvzdušňovacím vedením.
- Často krát sa stáva, že ak nepomáha odvzdušnenie jedným spôsobom, môže pomôcť iný popisovaný spôsob odvzdušnenia.
Pozor na Pretlačenie Centrálneho Vypínacieho Ložiska
Ak by niekto chcel využiť pri manuálnom spôsobe odvzdušnenia zariadenie na odvzdušňovanie bŕzd, musí mať na pamäti, že pri zošliapnutí spojkového pedála súčasne s pripojeným zariadením môže dôjsť k tzv. pretlačeniu centrálneho vypínacieho ložiska. Takéto „pretlačené“ centrálne vypínacie ložisko je ďalej nevhodné na správnu a spoľahlivú prevádzku spojkového systému a musí byť vymenené. Taktiež sa neodporúča v prípade hydraulického ložiska stláčať ho rukami a simulovať pohyb súčiastky v prevádzke. Vyvíjanie tlaku na ložisko by mohlo poškodiť jeho tesnenia a rozpojiť diely tejto súčiastky.