Airsoft: Vek na Hranie a Bezpečnostné Pravidlá

Airsoft je bojová hra a adrenalínový šport, pri ktorom sa simulujú bojové situácie. Zároveň ide o tréning bojovej taktiky, tímovej akcie, až po prežitie v boji. Airsoft je predovšetkým hra pre všetkých, ktorí majú viac ako 18 rokov, alebo od 15 rokov s dozorom. Paintball vznikol v USA, airsoft zas v Japonsku.

Čo je Airsoft?

Airsoft je japonskou odpoveďou na paintball. Airsoftové zbrane sú vernými kópiami skutočných zbraní a vystreľujú ľahké plastové guličky s priemerom 6 alebo 8 mm a s hmotnosťou 0,12-0,43g. Vystrelené guličky majú podľa typu a kvality zbrane rýchlosť 30-90 m/s. Pri tejto rýchlosti je zásah airsoftovou guličkou rozhodne znesiteľnejší, než zásah ťažkou, želatínovou, paintballovou guličkou. Pri dodržaní základných bezpečnostných pravidiel, hlavne ochrany očí ide o úplne bezpečný šport/hru. Airsoftový "boj" je skvelá zábava, ktorej sa môže zúčastniť takmer každý.

Airsoft sa hraje s funkčnými replikami skutočných zbraní, ktoré sú najčastejšie vyrobené z kombinácie materiálov ABS plast a kov. Pokiaľ máte skúsenosti s paintballom, tak si určite dokážete predstaviť rôzne scenáre. Mnoho herných scenárov zodpovedá reálnym bojovým situáciám. Môže ísť o činnosť špeciálnej jednotky proti žoldnierom, dobývanie bunkra, hľadanie zostreleného pilota, ochrana dôležitej osoby alebo obrana pozície. Možné je vymyslieť takmer čokoľvek. Airsoft sa hrá v budovách, aj v lesoch. Séria hier zvyčajne trvá 3-4 hodiny, samotná hra 15-30 minút. Výnimočne sa konajú aj celodňové a viacdňové nonstop hry. Airsoft sa môže hrať ako tímový šport, alebo systémom každý proti každému, prípadne ako combat streľba na čas, na terče. Môžete si požičať plne automatické airsoftové zbrane, ktoré dokážu vystreliť až 20 guličiek behom jedinej sekundy a užiť si s Vašimi priateľmi množstvo zábavy. V neposlednom rade má airsoft výborný vplyv na kondíciu, zlepšuje reflexy, sebaovládanie, učí Vás spoznávať sám seba, ale aj ostatných - v hre je totiž nutné dodržiavať fair play.

Základné pravidlá a bezpečnosť

Hra je založená na zdravom rozume a úprimnosti každého hráča. Počas hry by nemal nastať nijaký nesúhlas medzi hráčmi. Každá akcia ma individuálne pravidlá. Hry sa môžu zúčastniť dva alebo viac tímov, vyzbrojených a vybavených v súlade s Pravidlami hry. Hra sa hrá podľa navrhnutého scenára a v rámci ohraničeného poľa. Plány, ciele a trvanie hry, hranice bojového poľa, sú stanovené predtým, než hra začne, pravidlami každého scenára a tímov, ktoré sa hry zúčastnia. Hracie pole nezahŕňa stanoviská tímov. Cieľom hry je splniť úlohu zadanú scenárom. Priebeh hry, splnenie úlohy, dodržanie pravidiel hry, je kontrolované neutrálnou osobou, vymenovanou zúčastnenými tímami.

  • Každý hráč a každá prítomná osoba na akcii je povinná starať sa o ochranu svojho zraku počas celej akcie. Nosenie ochrany očí je povinné počas trvania hry v celom hracom priestore (vrátane respawnu).
  • Prísny zákaz akejkoľvek streľby na zhromaždisku a respawne.
  • Je povolené používať len airsoftové zbrane. Na akciu sa zakazuje nosiť tzv.: ostré, plynových a poplašné strelné zbrane. Iné zbrane a prostriedky sebaobrany, je prísne zakázané nosiť, používať a prezentovať.
  • Použitie pyrotechniky je špecifikované vždy pre každú akciu zvlášť.
  • Airsoft je bezkontaktná hra a preto sa zakazuje fyzické napadnutie protihráča alebo spoluhráča, alebo akejkoľvek inej osoby prítomnej na akcii. Akýkoľvek fyzický útok na inú osobu počas AS akcie bez ohľadu na jeho dôvod (s výnimkou nutnej sebaobrany) sa trestá definitívnym vylúčením z komunity AS hráčov - zákaz zúčastňovať sa AS akcií.
  • Počas akcie je zakázané konzumovať alkohol alebo užívať omamné látky. Prísne sa zakazuje manipulovať a mať pri sebe zbraň v podnapitom stave!
  • Hráč je povinný priznať zásah. Strelec môže upozorniť hráča na zásah, ale nesmie vyžadovať jeho vyradenie. Sťažnosti na "nepriznávačov" rieši organizátor napomenutím alebo vykázaním nepriznávajúceho hráča z hry, resp. z akcie.
  • Hráč neoznačený podľa bodu 17.
  • Vyradený hráč musí sám zabezpečiť, aby nebol nijako zneužitý v hre (napr.

Pravidlá pre zásahy:

  • Hráč je povinný po zasiahnutí zakričať „mám“, alebo „dostal som to“.
  • V prípade, že útočník si je 100 % vedomý toho, že zasiahol protivníka a ten druhý si to neprizná, môže zakričať „dostal si to“ alebo „si mŕtvy“.
  • Zásah je právoplatný, keď sa guľka dotkne časti hráčovho tela (aj vlasy a oblečenie). V takom prípade je hráč mŕtvy.
  • Ak sa guľka dotkne zbrane, tá sa nestáva nefunkčnou.
  • Keď je hráč „mŕtvy“, zdvihne ruku v ktorej držal zbraň a dá si ju nad hlavu. V takomto postoji kráča na respawn, kde počká vopred dohodnutý časový úsek a potom sa znova vracia do hry.

Hráč je vyradený akonáhle ho zasiahne guľôčka do ktorejkoľvek časti jeho tela alebo vybavenia. Odrazené strely sa nerátajú, ako aj zásah do jeho zbrane. Ak hráča zasiahne omylom niekto z jeho tímu, zásah sa vezme v úvahu. Ak sa iný hráč dotkne hlavy, krku alebo tela iného hráča zbraňou, je vyradený z hry. Vyradený hráč si musí dať červenú šatku okolo hlavy alebo krku a odísť na miesto, ktoré bolo určené pred začiatkom hry. Ktorýkoľvek hráč môže byť zajatý. Zajatí hráči môžu byť vypočúvaní. Ak zajatý hráč odpovie na tri otázky správne, už nemôže byť vypočúvaný, ale musí byť oslobodený, so zbraňou a muníciou. Je zakázané držať hráča v zajatí viac ako jednu hodinu. Ak bol hráč vypočúvaný, má zakázané podávať informácie o súperovi, ktoré získal počas zajatia svojim aktívnym spoluhráčom. Ľudia, ktorí sa považujú za nebojových hráčov sú: pozorovatelia, obsluha kamier, atď. Hráči (bez ohľadu na to, z ktorého tímu), ktorí opustia hru za účelom riešenia problému, si musia nasadiť červenú šatku okolo hlavy alebo krku. Ak si ju nedajú, nesie hráč, ktorý nerešpektoval toto pravidlo, celkovú zodpovednosť za akékoľvek zranenie, ktoré môže utrpieť. Hráči sa musia chovať slušne k divákom hry, ktorí sa náhodou ocitnú na hracom poli alebo blízko neho.

Prečítajte si tiež: Airsoftové zbrane: Porovnanie kvality

Za zásah sa počíta aj dotyk zbraňou alebo rukou, ak protihráč strelca nevidí. Za zásah sa počíta aj zvolanie 'máš' vo vzdialenosti menšej ako dva metre, ak protihráč nevidí strelca a je predpoklad zásahu 100%. Tento zásah je možné využiť len v prípade ak má strelec funkčnú zbraň. Po zásahu do zbrane sa zbraň nesmie ďalej používať na streľbu. Je možné použiť záložnú alebo požičať si zbraň od živého spoluhráča. Zasiahnutá zbraň je opäť použiteľná až po vstupe na respawn na organizátorom určený čas.

V ihrisku a všade tam, kde hrozí zásah airsoftovou guličkou, musia hráči a ďalšie prítomné osoby počas celej doby akcie nosiť na tvári ochranné okuliare vyhovujúce airsoftu. Za zásah sa považuje dotyk guľky (BB) vystrelenej zo zbrane ktoréhokoľvek (aj vlastného) hráča, vrátane zbrane vlastnej (nie odrazom) s hráčovým odevom, batohom, vlasmi, prilbou atď. okrem zásahu do zbrane. Pokiaľ útočník so 100% istotou prehlási, že protivníka zasiahol, považuje sa to za zásah. Sústrel je situácia kedy dvaja hráči po sebe vystrelia a zároveň sa obaja navzájom zasiahnu. Časový rozdiel medzi týmito výstrelmi musí byť veľmi krátky na to, aby sa považoval za sústrel. (Platný sústrel - rozdiel 0,08s). Sústrel neplatí, ak je časový rozdiel medzi oboma výstrelmi zreteľne väčší. Zásah do zbrane je platný, pričom zbraň sa považuje za poškodenú/nefunkčnú do ukončenia konkrétnej hry. Zakázané je strieľať „za roh“, kedy útočník pri streľbe vystrčí za roh iba zbraň a pritom nevidí kam strieľa. Pri streľbe "za roh" musí útočník vidieť kam strieľa, to znamená musí vidieť svojho súpera. Je prísne zakázané nosiť so sebou na akcie skutočné (teda iné ako airsoftové) strelné zbrane. Zakázané je hádzanie vecí na súpera, ktoré môžu spôsobiť zranenie (kamene, tehly a pod.), strkanie resp. Fotoreportér, prípadne kameraman musí mať povolenie organizátora na vstup do konkrétnej hry, musí byť označený žltým tričkom, mať povinnú bezpečnostnú výbavu a je povinný keď vchádza do prestrelky oznámiť všetkým hráčom, že ide fotiť (natáčať) vyhlásením „FOTÍM“.

Porušenie bezpečnostných pravidiel sa rieši napomenutím alebo vykázaním hráča z hry.

Podmienky účasti mladistvých (15-17 rokov)

  • povinná celotvárová maska - v podstate paintballová maska (nie iba tvárová, čiže chránené aj uši a ústa).
  • povinná účasť 18+ osoby ako dozoru, vykonávajúca dohľad podľa §56 ods.

Airsoftové Zbrane

V hre sa môžu používať vzduchové zbrane (iba z plastu alebo zliatiny), navrhnuté na priemyselnú výrobu, ktoré sa predávajú bez zákazov a sú uspôsobené na strieľanie 6 mm plastových Airsoft BB guľôčok. Podľa zbraní z chladnej ocele, sa môžu používať iba plastové alebo duralové repliky bez ostrých hrán a iných ostrí. Všetci členovia tímu musia používať rozoznávacie značky za účelom identifikácie, do ktorého tímu patria. Počas hry je povinné mať správne bezpečnostné vybavenie.

Ak by sme mali airsoftové zbrane špecifikovať podľa zákona o zbraniach a strelive (190/r.2003), tak ide o plynové zbrane - zbrane, ktorých funkcia je založená na okamžitom uvoľnení stlačeného vzduchu alebo iného plynu. Tieto zbrane patria podľa §7 odstavec (b), do kategórie D, čiže medzi plynové zbrane s kinetickou energiou do 15 J. Podľa §14 môže zbrane a strelivo kategórie D nadobudnúť (kúpiť) právnická alebo fyzická osoba staršia 18 rokov. Preto ak spomíname zbrane, tak tým máme na mysli práve airsoft zbrane , ktoré patria medzi plynové zbrane ako ich špecifikuje zákon. Airsoft sa hrá s airsoftovými zbraňami, ktoré sa rozdeľujú podľa dĺžky na krátke a dlhé, a podľa princípu na akom fungujú.

  • Manuál - vzduchovka, ktorú pred každým výstrelom je potrebné obtiahnuť.
  • Plyn - plynovka poháňaná stlačeným plynom, z tlakovej nádoby.
  • Elektrické (AEG) - poháňané akumulátorom.

Manuál: Ide o airsoftovú vzduchovku, pri ktorej treba zbraň manuálne obtiahnuť rukou, pred každým jedným výstrelom. Vyrábajú sa jak krátke tak aj dlhé manuály. Ide o najlacnejšie airsoftové zbrane s ktorými začína hrávať airsoft väčšina hráčov. Najznámejší výrobcovia manuálov v našich končinách sú Tokyo Marui (TM) a Unicorn Hobby Corporation (UHC). Použiteľný dostrel manuálov je cca 15 metrov a ich sila je cca 0,3-0,4J v závislosti od výrobcu a modelu zbrane.

Prečítajte si tiež: Airsoft Pištoľ pre Hry a Hobby

Plyn: Ide o airsoftovú plynovú zbraň, pri ktorej je vystreľovaná BB gulička poháňaná stlačeným plynom zo zásobníka. Väčšinou sa používa plyn Green Gas HFC134a alebo podobný - do niektorých zbraní je možné použiť i "CO2". Zbraň sa plní plynom cez ventil podobne ako zapaľovač. Vyrábajú sa jak krátke tak aj dlhé airsoftové plynovky. Hlavne krátke plynovky sa ešte rozdeľujú na zbrane s tzv. Blowback a BezBlowback (známe tiež ako Non Blowback - NB). Rozdiel medzi blowbackovými a neblowbackovými plynovkami je v mechanizme zbrane. Blowback je mechanizmus, ktorý pri výstrele z plynovky automaticky pohybuje záverom zbrane (tzv. kopanie zbrane), čím dokonalejšie imituje funkcie skutočných strelných zbraní. Na pohon blowbacku je použitá časť plynu spotrebovaná pri výstrele, čo znamená väčšiu (asi dvojnásobnú) spotrebu plynu oproti bezblowbackovým airsoftovým plynovkám. Použiteľný dostrel plynoviek je cca 20-30m, sila 0,7-0,9J a ich výhodou oproti manuálom je vyššia strelecká pripravenosť - možnosť rýchleho opätovného výstrelu a tým možnosť byť úspešnejší pri hre. Na jedno naplnenie zbrane plynom je možné vystreliť dva a viac zásobníkov zbrane, čo je ešte závislé od okolitej teploty prostredia - čím je teplejšie, tým vyšší tlak plynu a tým viac výstrelov vystrelíte.

Elektrické (AEG): Akumulátor (zvyčajne 8,4V) napája elektromotorček, ktorý prostredníctvom prevodovky (mechabox) stláča pružinu s piestom. Pri stlačení pružiny sa akumuluje energia. Bežná AEG má silu 0,7 - 0,9 J. Bežná kapacita akumulátora, je cca 2000 výstrelov z bežnej AEG, na jedno nabitie, pri teplote cca 25 stupňov Celzia. Bežná airsoftová vzduchovka má účinný dostrel cca 30m.

Hop-Up a BAX Systémy

V praxi ide obvykle o gumený výbežok, z hora mierne zapustený do hlavne, o ktorý sa gulička na začiatku hlavne zbrzdí a podkĺznutím pod ňou sa následne roztočí. Vďaka tomu počas letu tlačí viac vzduchu pod seba a je tak pôsobením vztlaku nadnášaná, čo narovnáva balistickú krivku. Niektoré airsoft zbrane majú hop-up regulovateľný, t.j. Hop-up je akousi náhradou za drážkovaný vývrt hlavne, ktorý airsoft zbrane nemajú. BAX je vylepšený Hop-Up systém.

  • Hop Up = 1 výbežok.
  • BAX = 2 výbežky.

Typy Zásobníkov

  • Hicap - vysoko kapacitný zásobník (stovky guličiek).
  • Tlačák - základný typ s nižšou kapacitou.
  • Lowcap - vyššia kapacita ako tlačák pri rovnakých rozmeroch.

Hicap: nazývaný aj ako tzv. Ide o vysoko kapacitný zásobník používaný zvyčajne v elektrických zbraniach AEG a ich kapacita sa počíta na stovky guličiek - napr. Guličky sa do tela zásobníka sypú uzatvárateľným okienkom. Z násypného priestoru sa guličky posúvajú ozubeným kolieskom do šachty zbrane. Koliesko je poháňané stlačenou pružinkou, ktorú treba natočiť, čo sa deje manuálnym točením kolieska na spodnej strane zásobníka po nasypaní guličiek do zásobníka. Počas hry je nutné po vystrelení niekoľkých desiatok rán túto pružinku dotáčať opakovane, ináč zásobník prestane podávať guličky do zbrane. Nedotáčanie alebo slabé natočenie je chyba pri hre a istá nevýhoda tohoto zásobníka. Ďalšou nevýhodou točáku je voľné uloženie nasypaných guličiek, ktoré majú tendenciu hrkotať pri manipulácii so zbraňou a tým prezradiť strelca počas hry. Osobitnou skupinou sú elektrické točáky, ktoré sa vyrábajú v tvare bubnových a krabicových zásobníkov a sú určené pre tzv. guľomety. Ich kapacita sa počíta na tisíce guličiek. Tieto zásobníky majú vlastný elektromotorček s prevodovkou, ktorý podáva guličky do zbrane.

Tlačák: Ide o základný typ zásobníku, ktorý má nižšiu kapacitu ako ostatné typy zásobníkov a plnia sa plničkami. Ako plničky sa používajú najčastejšie manuálne plničky v tvare trubičky s tyčkou, alebo praktickejšie plničky s vlastným nasypovacím zásobníkom v tvare pištoľového zásobníka. Tlačáky majú vo vnútri úložný priestor pre guličky v tvare trubičky v ktorom sa nachádza tlačná pružina na podávanie guličiek zo zásobníka do zbrane. Hlavnou výhodou tlačákov je že v nich guličky nehrkajú a nevýhodou je ich nižšia kapacita. Používajú sa hlavne na akciách, v ktorých sa chce docieliť reálnosť hry - napr. v pravidlách hry je stanovený reálny počet výstrelov s podmienkou použitia tlačných zásobníkov. Ide o náročnejšie hry s prvkami reality.

Prečítajte si tiež: Airsoft AR-15: Predlžovacie Hlavne

Lowcap: Ide o zásobníky s rovnakým funkčným princípom ako tlačáky s tým rozdielom, že zásobníky Lowcap majú vyššiu kapacitu pri rovnakých rozmeroch ako tlačáky.

Nabíjanie Akumulátorov

K nabíjaniu akumulátorových batérií sa používajú špeciálne nabíjačky. V návodoch k nabíjačkám nájdete nabíjacie časy a prúdy, pre jednotlivé kapacity batérií. Použitím niektorej z inteligentných rýchlo nabíjačiek, sa čas potrebný na nabitie stanoví automaticky mikroprocesorom.

Munícia

Airsoftová 6mm gulička je z ľahkého tvrdého plastu, ktorý po dopade na cieľ nefarbí. Vystrelené guličky nezašpinia interiér, ani vaše oblečenie. Hmotnosť najbežnejších guličiek BB je 0,20 a 0,25g.

Údržba zbraní

Plynovky a hlavne blow-back plynovky je potrebné mazať pravidelne a veľmi často (po každých 5 až 10 zásobníkoch). Všeobecne sa na mazanie airsoft zbraní používajú výhradne silikónové oleje k tomu určené (napr. od firiem: STTi, X Part, alebo český Silkal 93, či slovenský Sioil). V žiadnom prípade nepoužívajte na mazanie airsoft zbraní jedlé oleje, auto oleje, oleje na zbrane, alebo oleje typu WD40!

Životnosť Airsoftových Zbraní

Všetky zbrane (aj tie ostré) sú konštruované s ohľadom na ich plánovanú bezpečnosť, presnosť, spoľahlivosť a životnosť, stanovenú technickými podmienkami - to sú hlavné kritériá, kladené na zbrane vo všeobecnosti. T.j. i airsoft zbrane sú tak konštruované a záleží iba od výrobcu, ako nastaví kvalitu použitých materiálov, aby docielil dané kritérium zbrane. Životnosť zbrane - je stanovená výrobcom a udáva sa počtom výstrelov, počas ktorých garantuje stanovené úžitkové vlastnosti zbrane: presnosť, spoľahlivosť a bezpečnosť. U ostrých zbraní je dôležitá bezpečnosť pre strelca - u airsoftových zbraní i bezpečnosť pre hru.

V realite životnosť zbrane záleží nielen od počtu vystrelených a tým od počtu zostávajúcich rán, ale aj od ďalších kritérií, ktoré sú na zbraň kladené. To znamená, že počas projektovaného množstva výstrelov má byť zbraň streľby schopná a mať v poriadku všetky úžitkové vlastnosti: presnosť, spoľahlivosť a bezpečnosť. Pre dlhú životnosť vašej zbrane je dôležité aj jej skladovanie, udržiavanie a používanie (manipulácia). Preto v zásade odporúčam brať údaj o možnom počte vystrelených rán komplexne a s rezervou, lebo zbraň kľudne môže zvládnuť vystreliť i 100000 rán, ale to môže závisieť i kus od kusu, ktorý sa vám dostane do ruky. Ide aj o to, že užívateľ zbrane po vystrelení projektovaných (v prípade výrobcu CA a TM AEG airsot zbraní cca 30000 rán, čínske AEG 15000 rán) by mal uvažovať nad možnou opotrebovanosťou zbrane a aby začal plánovať výmeny určitých opotrebovaných namáhaných častí zbrane, ktoré sú dôležité pre jej úžitkové vlastnosti, resp. sledovať zbraň - napr. kadenciu, presnosť, dostrel.

Zbraň by mala perfektne fungovať prvých 30000 rán - nie menej, ale skôr viac. Prakticky sa stáva, že AEG životnosť udávanú výrobcom nedosiahne - napr. kúpite chybný kus od výroby. Našťastie pre nás sa väčšinou udávaný počet rán ďaleko prekračuje s nepoznaným, resp. s malým opotrebením. Tento údaj vzťahujte prosím hlavne k zbraniam AEG od japonského výrobcu airsoft zbraní TM, s ktorými máme dlhoročné skúsenosti. Ukazuje sa, že aj niektoré čínske zbrane sú schopné prekonávať výrobcom udávaný projektovaný počet výstrelov. Čo sa týka rôznych modelov airsoft zbraní AEG, tak vo všeobecnosti platí, že mechabox verzie 3 (G36, AK47 a spol.) vydrží viac ako mech.ver.2 (M4, MP5 a spol.). V prípade že zbraň upgradujete, (zvyšujete jej výkon, alebo kadenciu), tak vtedy závisí životnosť zbrane a jej možný počet vystrelených rán hlavne od kvality a množstva vymenených dielov a samozrejme i od sily, o ktorú ste výkon zbrane zvyšovali.

Preto je dobré pri strieľaní myslieť okrem iného aj na obmedzenú životnosť zbrane a podľa toho strieľať (radšej jednotlivé rany, prípadne krátke dávky).

Respawn a Bezpečná Zóna

Je to vyhradený priestor ktorý sa nachádza tesne vedľa hracieho územia. Slúži ako zhromaždisko zasiahnutých a tým pádom dočasne vyradených hráčov z hry. Dočasné alebo trvalé vyradenie hráča z hry zásahom vyplýva z pravidiel pre konkrétnu hru. Hráči na tomto mieste musia zotrvať stanovený čas. Hráči počas čakania na respawne sa musia správať tak, aby neovplyvňovali hru a musia mať zaistené zbrane a nasadené ochranné okuliare alebo masku.

Zvyčajne ide o priestor tesne vedľa hracieho (safe zóna=bezpečná zóna), ktorý slúži na zhromažďovanie účastníkov pred, počas, alebo po hre, prípadne slúži ako odpočinkový priestor. V tomto priestore platia zvýšené bezpečnostné opatrenia - zbraň musí byť zaistená, v zbrani nesmie byť zásobník a odporúča sa nosiť ochranné okuliare.

Ceny

Značkový japonský manuál TM, stojí od 1.700,- Sk, japonská elektrická airsoftová vzduchovka TM G36C AEG stojí 10.000,- Sk (čínska kópia stojí 3.400,- Sk).

Trvanie Hier

Séria hier zvyčajne trvá 4 hodiny, alebo dokiaľ sa vybije akumulátor zbrane. Keďže je v zime kapacita akumulátorov nižšia, tak sa hrá cca o hodinu kratšie.

Lokality Hrania

Zvyčajne hra prebieha v lokalitách spustnutých budov a v lese.

Úpravy Vlastných Zbraní

Do vlastných zbraní áno.

Dohodnutie Hry

Hru je potrebné dohodnúť niekoľko dní vopred (najlepšie 7 dní vopred), aby sme sa vám vedeli časovo prispôsobiť. Miesto konania akcie je budova, príp.

tags: #vek #na #hranie #airsoftu