Skúsenosti s Dacia Duster v poľovníctve

Dacia Duster sa stala obľúbenou voľbou pre mnohých poľovníkov, ktorí hľadajú cenovo dostupné a spoľahlivé vozidlo do terénu. Ponúka totižto výborný pomer úžitkovej hodnoty a ceny vozidla a odbornou verejnosťou veľmi pozitívne hodnotené jazdné vlastnosti v teréne. Tento článok sa zameriava na skúsenosti s používaním Dacie Duster v poľovníctve, pričom zohľadňuje jej silné a slabé stránky.

Konštrukčné vlastnosti a jazdné vlastnosti

Duster je SUV postavené na podvozku Nissanu s motorom od Renaultu. Komplet podvozok dustra je japonský nissan. To len na margo aby sme tu nenavodili myšlienku ,že v Rumunsku vymýšlali nejaký podvozok pre dustra . Motor je zase taký ako ho skonštuovali v renaulte podobne i karoseriu kde je veľmi vhodne použitý plast.

Podvozok je taký ako ho skonštruovala japonská automobilka Nissan, ktorá má tradíciu vo vývoji podvozkov pre terénne automobili. Žiadne rumunské zlepšováky sa nekonali. Podvozok je nissan a je určený pre SUV.

Duster je za dobrú cenu s výbornou spotrebou. Poradí si i v teréne s intligentným pohonom 4x4 a výbornými nájazdovými uhlami. Treba si zaobstarať vhodné pneumatiky a naloží aj plnokrvným tereniakom so spotrebou niekolkonásobne vyššou ako je 5,5 litra nafty a cenou za ktorú sa da kúpiť niekoľko dustrov.

Na ceste sa dá vypnuť štvorkolka a v terene sa zapína. Má malú nadobúdajúcu cenu malú spotrebu a samozrejme k nadobúdajúcej cene i sú i adekvátne drahé náhradné diely.

Prečítajte si tiež: Lapua a Prešov

Má malú nadobúdajúcu cenu malú spotrebu a samozrejme k nadobúdajúcej cene i sú i adekvátne drahé náhradné diely. Mercedes ML za 70 000€ bude mať súčiastky drahšie ako duster za 10 - 12 tisíc € to je logika.

Spotreba a prevádzka

1,5 dci od renaultu to nebude žiaden žrút ako 3 - 4 litre alebo hummre . Samozrejme ani výkonom to nie je trhač asfaltu . Iba lacné vozítko štvorkolka za málo euro. Bežného poľovníka duster dovezie v teréne i náročnejšom kam potrebuje.

Komu postačí suv duster natankuje za 75 € . Samozrejme možností je veľa dá sa dokúpiť i šnorchel navijak do predu i do zadu prípadne zaobstarať pásové vozidlo .

Duster je veľmi oblúbené vozidlo v starej západnej europe ako i v Nemecku či Francúzku .

Pri spoločných poľovačkách často cestujem i 300-400km diaľnicami, prídem na miesto a nemusím hľadať niekoho s terénnym autom na presun po revíri. Zapnem si režim 4x4 a nemám problém s jazdou v náročnejšom teréne, v snehu, v blate a nespevnenom teréne.

Prečítajte si tiež: Ako získať zbrojný preukaz na poľovnícke účely

Porovnanie s inými vozidlami

Porovnávať ho s plnokrvníkmi do terénu je naozaj nezmysel. Ich cena a servisovanie je totiž v uplne inej cenovej kategórii.

Ano niva bude v teréne o máličko lepšia ako duster to je fakt .Nie však v každom teréne . Všetko záleží od gusta kupujúceho. Rusi to zhodnotili kam prejde niva prejde i duster.

Ak to má špz odvezie to i do tesca alebo kamkoľvek a to v lepšom pohodlí ako nejaký samuraj ,ktorý je určite v teréne na tom lepšie. Všetko má pre i proti.

Nieje Nissan ako Nissan, X-trail (Duster) nieje Navara, Pathfinder, alebo Patrol... Samozrejme pri dobrych pneu prejde aj Duster nieco, ale skor ide o to, ze Duster pri dlhodobejsom pouzivani v tazsich podmienkach v terene zrejme nevydrzi to, co spominane modely. Vyplyva to zo samotnej konstrukcie podvozku.

Samozrejme komu sa páčia auta za 250 000€ a viac nemám námietku . Ak na to má nech si kúpi aj mini vrtulníček.

Prečítajte si tiež: Strelivo pre poľovníkov

Ano duster je spolahlivý s 5 ročnou zárukou v 6 roku je potrebné opotrebené auto predať alebo vyšrotovať ,lebo jeho životnosť je u konca. Faktom je ,že ak má niekto napríklad mercedes G za 250 000 € po piatich rokoch stratí 200 000 € ak má dustra tak stratí 5000€ .

Skúsenosti poľovníkov

Dokonca ma viezol profesionálny lesník v Nemecku v ťažkom teréne ,ktorý si dustra nevedel vynachváliť .Počnúc spotrebou cez prejazdnosť končiac výbornou nadobúdajúcou cenou.

Citujem " lesníkov, či menej solventných poľovníkov, ktorých už dlho nemodernizovaná Niva nebaví, však musí Duster zaujať. Nevadí im čakať 9 mesiacov na objednané auto, veď tá stará Niva ešte čosi vydrží, a konkurencia aj tak nič podobné za 16 190 eur neponúka.

Pre bežného poľovníka na lesnú i asfaltovú cestu splní skromne svoj účel. Žiaden bombastický objav sa nekoná.

Na takúto činnosť postačuje duster ak teda majiteľ nechce ohurovať verejnosť čo on nemá za offrada.

Je to ťažko vysvetliť takto od klavesnice .Kto sa neviezol neuverí. v teréne záleží velmi vela od pneumatík a tiež vodiča.

Životnosť automobilu je 6 rokov . Potom má tzv nulovú hodnotu čiže neprodukuje zisk ale stratu. To je bežné pravidlo pri podnikaní kde je pracovný nástroj automobil.

Bežného poľovníka duster dovezie v teréne i náročnejšom kam potrebuje . Treba si zaobstarať vhodné pneumatiky a naloží aj plnokrvným tereniakom so spotrebou niekolkonásobne vyššou ako je 5,5 litra nafty a cenou za ktorú sa da kúpiť niekoľko dustrov.

Výhody a nevýhody

Dacia Duster má svoje výhody a nevýhody, ktoré je potrebné zvážiť pri výbere vozidla pre poľovnícke účely:

  • Výhody: Nízka cena, nízka spotreba, dostatočná prejazdnosť v teréne, spoľahlivosť, 5-ročná záruka.
  • Nevýhody: Nie je to plnohodnotné terénne vozidlo, obmedzená životnosť, vyššia spotreba pri jazde v ťažkom teréne.

Tabuľka porovnania Dacia Duster s inými terénnymi vozidlami

Vozidlo Cena Spotreba Terénne vlastnosti Spoľahlivosť
Dacia Duster Nízka Nízka Dobré Dobrá
Nissan Navara Vyššia Vyššia Výborné Výborná
Mercedes G Vysoká Vysoká Výborné Dobrá

tags: #dacia #duster #polovnictvo #skusenosti