Spoločnosť LUKOIL, jedna z popredných medzinárodných ropných spoločností a druhá najväčšia svetová súkromná ropná spoločnosť podľa preukázaných zásob uhľovodíkov, otvára prvých 14 čerpacích staníc v Slovenskej republike pod značkou LUKOIL.
Prvou novou tohoročnou stanicou je čerpacia stanica Benzina v Ružomberku. Spoločnosť Benzina vstúpila na slovenský trh v minulom roku, keď v apríli otvorila svoju prvú čerpaciu stanicu v Malackách.
Motoristi na Slovensku majú v súčasnosti k dispozícii čerpacie stanice Benzina v Malackách, Holicach pri Dunajskej Strede, Lužiankach pri Nitre, Šelpiciach pri Trnave, Šuranoch pri Nových Zámkoch, v Strečne, Tesárskych Mlyňanoch, Senci a najnovšie tiež v Ružomberku.
Rebranding čerpacích staníc LUKOIL
Nová podoba čerpacej stanice v Hrádku (D1), ktorú spoločnosť vybudovala priamo pod značkou LUKOIL, je prvým krokom v rámci rozsiahlej zmeny vzhľadu celej siete.
Proces tzv. rebrandingu, počas ktorého zmení podobu a názov 13 čerpacích staníc JET, bol zahájený v októbri tohto roku. Spoločnosť LUKOIL očakáva, že celý proces bude kompletne dokončený do konca roka 2008. Celkové náklady na rebranding v šiestich krajinách (Belgicko, Luxembursko, Slovensko, Česká republika, Maďarsko, Poľsko) dosiahnu zhruba 45 miliónov dolárov.
Prečítajte si tiež: Nové prémiové palivo Lukoil
Rebranding sa uskutočňuje postupne vo všetkých šiestich krajinách. Počas stavebných úprav v rámci rebrandingu zostanú čerpacie stanice otvorené. Upravené stanice budú odrážať vizuálnu identitu spoločnosti LUKOIL charakterizovanú jej korporátnymi farbami - jasne bielou a červenou. O zmenách na jednotlivých staniciach bude zákazníkov informovať prebiehajúca marketingová kampaň.
„Zmena týchto čerpacích staníc nepredstavuje iba fyzickú premenu. Do Slovenskej republiky prichádzame s know-how založeným na našich dlhoročných skúsenostiach s prieskumom a ťažbou ropy, plynu a výrobou petrochemických produktov a tiež s prevádzkou viac ako 6 000 čerpacích staníc po celom svete. Veríme, že klienti ocenia kvalitu nami ponúkaných služieb“, hovorí generálny riaditeľ LUKOIL pre strednú a východnú Európu a Belgicko, Nazim Suleymanov.
„Aj napriek rozsiahlej zmene vzhľadu našich čerpacích staníc, zostávajú dve oblasti, kde sa pre našich zákazníkov nezmení vôbec nič. Budeme im ponúkať produkty a služby najvyššej kvality tak, ako sme to zvykli robiť v minulosti. A zároveň zostáva rovnaká aj naša cenová politika - budeme sa naďalej sústreďovať na zákazníkov, pre ktorých hrá cena dôležitú rolu“, uviedol Nazim Suleymanov.
Rebranding neprebieha iba na slovenskom trhu, ale tiež na ostatných európskych trhoch, na ktorých LUKOIL získal v júni 2007 maloobchodné aktíva od spoločnosti ConocoPhilips. V rámci tejto transakcie kúpil LUKOIL od ConocoPhilips na Slovensku 13, v Českej republike 44, v Maďarsku 30, v Poľsku 83 a v Belgicku 156 čerpacích staníc.
„Našou víziou je stať sa jedným z popredných hráčov na trhoch, na ktorých pôsobíme a posilňovať náš podiel postupným rozširovaním našej siete“, prezrádza Nazim Suleymanov plány do budúcnosti. „Aby sme dosiahli tento cieľ a zlepšili naše postavenie na trhu, zameriame sa v budúcnosti na efektívnosť nákladov a vysokú kvalitu služieb“, dodáva Nazim Suleymanov.
Investície do rozvoja a expanzie
Spoločnosť Benzina, ktorá patrí do medzinárodnej skupiny ORLEN, počíta aj v tomto roku s významnými investíciami do expanzie a rozvoja svojej siete na Slovensku. Líder českého trhu zakončil minulý rok s desiatimi čerpacími stanicami vo svojej slovenskej sieti a v tomto roku chce ich počet zdvojnásobiť.
„Zatiaľ čo v Česku naše investície presahujúce miliardu korún mieria predovšetkým do modernizácie siete a zavádzania konceptu občerstvenia Stop Cafe, ktorý už máme vo dvoch tretinách všetkých čerpacích staníc, na Slovensku investujeme najmä do rýchleho rozvoja siete. Líder českého trhu v minulom roku vybavil prvú čerpaciu stanicu na Slovensku gastronomickým konceptom Stop Cafe a v jeho rozširovaní bude pokračovať aj v tomto roku.
„Práve občerstvenie je pre nás najrýchlejšie rastúcim segmentom, pri ktorom objemy predaja v Česku za posledných osem rokov vzrástli o 320 %. Sme radi, že k nám zákazníci jazdia nielen pre prémiový rad palív Verva a aditivované palivá Efecta, ale aj za kvalitným občerstvením.
Benzina dlhodobo zaznamenáva rastúci záujem o jej vlastné tankovacie karty Tank Karta Easy a Tank Karta Business, ktoré v Česku využíva viac než 200 tisíc motoristov spomedzi bežných zákazníkov i firemných klientov.
„V prvej fáze sme na Slovensku spustili Tank Kartu Business pre podnikateľov a firmy. V ich nákladoch rozhoduje o prosperite každý cent. Preto sme pre našich firemných zákazníkov pripravili atraktívny nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov i administratívy, pričom do budúcnosti počítame aj s medzinárodnou akceptáciou karty.
História značky Benzina
Značka Benzina vznikla už v roku 1958 vo vtedajšom Československu. Po roku 1989 prešla v rámci privatizácie do súkromných rúk a na slovenskom trhu dočasne stratila právo na používanie svojej značky. Benzina sa na Slovensko vrátila v roku 2019 ako líder českého trhu, na ktorom prevádzkuje najširšiu sieť 416 čerpacích staníc a podľa objemu predaných pohonných hmôt ovláda štvrtinu trhu.
Benzina je súčasťou medzinárodnej skupiny ORLEN, ktorá v piatich krajinách (Poľsko, Nemecko, Česko, Litva a Slovensko) prevádzkuje takmer tri tisíce čerpacích staníc.
Dopravná infraštruktúra v Ružomberku
Diaľnica pri Ružomberku sa stavia, tunel Čebrať nadobúda reálne kontúry, ale termín dokončenia úseku Hubová-Ivachnová je ešte ďaleko. Podľa NDS je to polovica roku 2022. Dlhoročný boj ružomberskej radnice nielen za dokončenie diaľnice, ale aj za čo najrýchlejšie zrealizovanie rozsiahlych zmierňujúcich opatrení za nedokončenú a meškajúcu diaľnicu, prináša svoje ovocie. Mestu sa po veľkom úsilí podarilo presadiť konkrétne kroky, ktorých výsledkom bude dynamická a moderná zelená vlna, inteligentné priechody pre chodcov, rozšírenie hlavnej cesty a veľa iného.
„Už v najbližších týždňoch, počas mája, sa začne s budovaním inteligentných priechodov pre chodcov na križovatkách zahrnutých do dynamickej zelenej vlny. Budú spĺňať najmodernejšie požiadavky na bezpečnosť chodcov. Nové LED osvetlenie, reflexná úprava farby, upozornenia na priechod na ceste, svetelná detekcia chodca. Týka sa to aj priechodov pre chodcov Mostová-lávka ponad Váh a pri benzínke Lukoil smerom na železničnú stanicu? „Samozrejme, no nielen týchto.
Mesto dlhodobo vyvíjalo snahy o skultúrnenie týchto miest, o opravu obrubníkov, priechodov pre chodcov, chodníkov v križovatkách. „Spolu ich je viac ako 15. Presadilo ich mesto Ružomberok, spoločne so zástupcami dotknutých obcí, a sú súčasťou záverečného stanoviska EIA. Jedným z najdôležitejších je projekt dynamickej zelenej vlny. V prvej etape sa osadí nová svetelná signalizácia a ostatné dopravné značenie.
„Pre svoju náročnosť sa bude tento proces budovať v etapách. Do zelenej vlny budú zahrnuté cesty I/18 a I/59, spolu šesť križovatiek - pri nemocnici (smerom na Oravu), pri Mostovej a benzínke Lukoil, pri Mondi SCP, pri Lidli, Kauflande a pri Katolíckej univerzite (Žilinská cesta). Hovorilo sa aj o rozšírení cesty na Tatranskej.
„Áno, samozrejme. V minulom roku bol v križovatke pri Mondi SCP (Bystrická-Tatranská) upravený odbočovací pruh, smerom do Banskej Bystrice.
„Keďže ide o zmierňujúce opatrenia, sú financované v rámci výstavby diaľnice D1 Hubová-Ivachnová, je to súčasť stavby úseku. Realizovať ich bude zhotoviteľ diaľnice - Združenie Čebrať, prostredníctvom svojich dodávateľov.
Spustenie súťaže na výstavbu pokračovania rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka by sa malo stihnúť ešte počas tejto vlády. Najbližší rok a pol chce ministerstvo venovať pozornosť posúdeniu tejto cesty z pohľadu konceptu hodnota za peniaze (value for money). Zároveň chce rezort dokončiť aj technické riešenie výstavby cesty. Majú sa na nej totiž nachádzať tri tunely dlhé spolu vyše 12 kilometrov.
Možno sa však ministerstvu podľa Stromčeka podarí nájsť aj výhodnejšie riešenia, napríklad Donovaly zrejme bude možné rozšíriť aj povrchovým variantom. Stromček mu však oponoval s tým, že sa už štúdiou posudzovalo, či uprednostniť pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, alebo budovať radšej rýchlocestu R3. "Ukázalo sa, že najvýhodnejšie spojenie nie je cez Martin, ale cez Banskú Bystricu a Ružomberok," zdôraznil.
tags: #luk #oil #ruzomberok #história