Symboly hrajú významnú úlohu v kultúre a histórii. Medzi ne patria aj koruna, luk, meč a dievča. Každý z týchto symbolov má bohatú históriu a hlboký význam, ktorý sa vyvíjal v priebehu času.
Koruna
Koruna je odpradávna symbolom moci, autority a legitimity. Používali ju panovníci a vládcovia na označenie svojho postavenia a nároku na trón. Koruna je často zdobená drahými kameňmi a kovmi, čo podčiarkuje jej hodnotu a význam.
Luk
Luk a šíp sú starobylé zbrane, ktoré sa používali na lov a v boji. Luk symbolizuje silu, presnosť a zručnosť. V mnohých kultúrach je luk spojený s mytologickými postavami a hrdinami, ktorí ho používali na ochranu a dosiahnutie spravodlivosti.
Meč
Meč je symbolom odvahy, cti a spravodlivosti. V minulosti bol meč hlavnou zbraňou bojovníkov a rytierov. Meč symbolizuje ochranu, obranu a pripravenosť bojovať za správnu vec. V mnohých kultúrach je meč spojený s rituálmi a obradmi, ktoré zdôrazňujú jeho význam.
Dievča
Dievča symbolizuje nevinnosť, čistotu a budúcnosť. V mnohých kultúrach je dievča spojené s plodnosťou, rastom a novým životom. Dievča môže tiež symbolizovať zraniteľnosť a potrebu ochrany. V umení a literatúre je dievča často zobrazované ako symbol krásy a nádeje.
Je dôležité, aby ste nezabúdali aj na svojho Stvoriteľa a Otca, potrebujete predsa každý deň jeho požehnanie. Rovnako dôležitá je večerná modlitba.
Slávnostné sľuby zložil v_kapucínskom ráde roku 1759. Po kňazskej vysviacke vykonával kazateľskú úlohu s_veľkým uznaním po celom Španielsku, a preto bol nazvaný „nový Pavol“. Obdivuhodne spojil kontempláciu a činnosť, neustále sa vyznačoval láskou ku krížu.
Duch Svätý po celý čas zjednocuje Cirkev v_spoločenstve i_v_službe, vystrojuje ju rozličnými hierarchickými a charizmatickými darmi, ako duša oživuje cirkevné ustanovizne a vlieva do sŕdc veriacich toho istého misijného ducha, ktorý viedol samého Krista.
Svätý Bernardín Sienský a jeho žiaci neúnavne šírili úctu k_Ježišovmu menu po celom Taliansku a Európe. V_16. storočí vznikol liturgický sviatok. Roku 1530 pápež Klement VII.
Bratia však aj tu pokračovali v_hlásaní evanjelia. V_meste Marakeš ich znovu chytili, spútali a kruto mučili.
Ján Krstiteľ Triquerie, kňaz Rádu menších bratov konventuálov, odmietol zložiť proticirkevnú prísahu, ktorú mu nespravodlivo ukladali svetské zákony, a zotrval v_katolíckej viere. Najprv bol uvrhnutý do väzenia a neskôr odsúdený na smrť. Mučenícky veniec prijal počas Francúzskej revolúcie 21. januára 1794.
Ladislav Batthyány-Strattmann sa narodil 28. októbra 1870 v_Dunakiliti (Maďarsko). Jeho otec opustil rodinu a matka sotva dvanásťročného chlapca zomrela po dlhej chorobe. Kvôli nedostatočnému výkonu a správaniu musel Ladislav často meniť školu. Mladý muž s_cholerickými sklonmi, bez orientácie, študoval vo Viedni najprv chémiu, filozofiu a astronómiu. Z_tohto obdobia pochádza jedna dcéra, za ktorú však niesol po celý život zodpovednosť. Vo veku 25 rokov nastala zmena. Čoskoro po získaní diplomu z_medicíny založil nemocnicu v_Kittsee (Burgenland). 4. októbra 1916, na sviatok sv. Františka, vstúpil spolu so svojou manželkou a ich 16-ročným synom vo františkánskom kostole v_Bratislave do Tretieho rádu. Keď sa rodina po prvej svetovej vojne presťahovala do Körmendu (Maďarsko), založil aj tam nemocnicu. Denne ošetril 80 až 100 pacientov a ročne vykonal niekoľko stoviek očných operácií. Chcel byť lekárom chudobných a liečiť nie len telo, ale i_dušu. Pri ošetrovaní chorých sa vedel úplne spojiť s_Kristom. Pacientov ošetroval bezplatne a chudobným dával so sebou ešte peniaze. Po ťažkom utrpení zomrel 22. januára 1931 vo Viedni a bol pochovaný vo františkánskom kostole v_Güssingu.
Chceš spoznať prostriedok, s_ktorého pomocou môžeš u_dobrého Boha dosiahnuť všetko? Týmto prostriedkom je modlitba. Modlitbou získavaš účasť na Božej moci. Ježiš nás uisťuje: „Veru, veru, hovorím vám: Všetko, o_čo budete prosiť môjho Otca v_mojom mene, ja vám to dám.“ Už toto slovo „otec“ ukazuje, že sa musíš na neho obracať s_detskou dôverou a láskou. My všetci bez výnimky bezpodmienečne potrebujeme modlitbu. Sám Vykupiteľ zjavuje: „Proste, a dostanete.“ To nie je len nejaká rada, ale jeho príkaz. Kto neprosí, ten aj neobdrží. O_tom hovorí svätý Augustín: Boh, Pán, si želá a chce, aby sme dosiahli milosť. Niekedy na to viacerí odpovedia: Boh predsa vie, čo potrebujem. Na túto námietku odpovedám: Aj otec vie, čo jeho dieťa potrebuje, čo mu spôsobí radosť. Avšak očakáva, že o_to poprosí. Tým si totiž dieťa uvedomí to, od koho obdržalo dary a komu sa musí za to poďakovať. Máme nejakého väčšieho dobrodincu než Boha? Jemu máme ďakovať za všetko naše telesné i_duchovné dobro. Iní namietajú: Často som sa modlil, avšak nedostal som to, o_čo som sa modlil. Vyhovie teda otec každej prosbe svojich detí? Iba tým však, ktoré poslúžia ich dobru! Boj je nekonečne múdry, jeho podivuhodné riadenie a cesty sú nepochopiteľné. Modli sa s_vytrvalosťou. Nebolo nám totiž sľúbené, že naša modlitba bude hneď vypočutá. Mysli na svätú Moniku. Modlila sa počas mnohých rokov, aby sa duch jej syna otvoril svetlu Pravdy, a jej úpenlivá prosba bola vypočutá. Jej syn sa stal veľkým „svätým“ Augustínom. Modli sa s_úplnou dôverou. Na modlitbu nie je naše srdce žiaľ dosť veľké. Vieme predsa: Do malého džbánu sa zmestí len málo vody, do veľkého však viac. Naše srdce sa - alegoricky povedané - dôverou a nádejou rozširuje, aby doň prúdilo veľa milosti. Modli sa „Otčenáš“. Premýšľaj často o_jednotlivých slovách a prosbách. Ak si sa už dávno dobre nemodlil, začni teraz! Modlitba je dôležitá zvlášť v_čase pokušenia. Kto v_boji nepoužíva svoje zbrane, bude porazený. Modli sa ráno, keď vstaneš. Popri starostlivosti o_telo je dôležité, aby si nezabúdal aj na tvojho Stvoriteľa a Otca. Potrebuješ predsa každý deň jeho požehnanie. Rovnako dôležitá je večerná modlitba. Vo vašom srdci nech vládne Kristov pokoj; k_tomu ste povolaní ako údy jedného tela. A buďte vďační! Spievajte Pánovi pieseň novú.
| Symbol | Význam |
|---|---|
| Koruna | Moc, autorita, legitimita |
| Luk | Sila, presnosť, zručnosť |
| Meč | Odvaha, česť, spravodlivosť |
| Dievča | Nevinnosť, čistota, budúcnosť |