Po výmene spojky za novú sadu Sachs sa u niektorých majiteľov BMW vyskytli problémy, ktoré pripomínajú správanie starej, opotrebovanej spojky. Tento článok sa zaoberá jedným takýmto prípadom a možnými riešeniami.
Príznaky problémov po výmene spojky
Po inštalácii novej spojky Sachs sa pôvodne zdalo, že všetko funguje perfektne. Spojka zaberala nízko, rozbeh bol plynulý a otáčky neskákali. Vypnutie motora bolo tiché, bez vibrácií. Avšak, po prejdení približne 2000-3000 km sa objavili nasledujúce problémy:
- Nepokojný rozbeh
- Prešmykovanie spojky (menej ako pri starej, ale stále viditeľné na otáčkomeri)
- Vibrácie spojkového pedála
- Občasné buchnutie pri uvoľnení spojky počas akcelerácie
Použité diely boli výhradne značky SACHS. Zaujímavosťou je, že stará spojková lamela nevyzerala byť nadmerne opotrebovaná, no aj tak extrémne prešmykovala. Teraz, s novou lamelou, sa problém s prešmykovaním opakuje.
Možné príčiny problémov
Medzi možné príčiny týchto problémov patrí:
- Nesprávny postup montáže prítlačného taniera
- Znečistenie spojky olejom
Je dôležité poznamenať, že aj keď servis pred výmenou tvrdil, že spojka nebola od oleja, je potrebné to dôkladne preveriť. Bezné dolievanie oleja (okolo 1l na 4000-5000km) a mokrý spodok motora a olejová vaňa môžu naznačovať únik oleja, ktorý kontaminuje spojku.
Prečítajte si tiež: Všetko, čo potrebujete vedieť o spojke a zotrvačníku
Riešenie problémov a reklamácia
Vzhľadom na uvedené skutočnosti je najlepším riešením reklamácia u servisu, ktorý opravu vykonal. Na opravu by mala platiť záručná doba, takže by to nemal byť problém. Je dôležité zdokumentovať všetky príznaky a poskytnúť servisu všetky relevantné informácie.
Pred reklamáciou je vhodné skontrolovať staré diely spojky, či na nich nie sú stopy oleja. Taktiež je dôležité odsledovať, či nedochádza k úniku oleja z motora, ktorý by mohol kontaminovať spojku.
Skúsenosti iných majiteľov BMW
Podobné problémy sa vyskytli aj u iných vozidiel, ako napríklad nový Golf, kde po výmene spojky dochádzalo k opakovanému prešmykovaniu po krátkom čase. To naznačuje, že problém nemusí byť vždy spôsobený opotrebovaním, ale aj inými faktormi, ako napríklad nesprávnou montážou alebo kontamináciou.
Záver
Problémy s novou spojkou sú frustrujúce, ale dôležité je identifikovať príčinu a obrátiť sa na servis s reklamáciou. Dôkladná kontrola a dokumentácia príznakov môžu pomôcť pri úspešnom vyriešení problému.
Prečítajte si tiež: Recenzia: LUK a Sachs zotrvačníky
Prečítajte si tiež: LUK dvojhmotný zotrvačník: Všetko, čo potrebujete vedieť
tags: #bmwklub #zotrvačník #lamela #spojka #Sachs