Pokus o Tec alebo Terc rozdiel: Podmienky predaja a reklamácie v electronic.star.sk

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia Všeobecnými obchodnými podmienkami, podmienkami používania internetovej stránky - online trhoviska electronic.star.sk a reklamačným poriadkom, ako aj ustanoveniami príslušných právnych predpisov (ako napr. zákon č. 108/2024 Z.z.

Všeobecné obchodné podmienky

Na kupujúceho, ktorým je osoba nakupujúca tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb, sa nevzťahujú ustanovenia čl. 10. "Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy" Všeobecných obchodných podmienok, a reklamačného poriadku s výnimkou Článku. VII. Kupujúci berie na vedomie, že sprostredkovateľom pri riešení zákazníckeho servisu a vybavovaní nárokov súvisiacich s plnením zmluvy s vami, ako aj v spojitosti s marketingom našich služieb, vrátane marketingu na internete je spoločnosť prevádzkuje spoločnosť Berlin Brands Group a.s.

Objednávka tovaru

Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v objednávke. Pred definitívnym odoslaním objednávky má kupujúci možnosť objednávku a zadané údaje skontrolovať. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Späť", ktorým sa kupujúci vráti do predošlých krokov. Kupujúci potvrdí objednávku tlačidlom ,,Objednať" (Objednávka s povinnosťou platby!).

Pred tým ako záväzne potvrdí objednávku, bude mať kupujúci k dispozícii na prezretie konečnú kúpnu cenu kupovaného tovaru vrátane DPH a iných príslušných daní, poplatkov (vrátane poplatkov za doplnkový servis a/alebo služby ku kúpnej zmluve). K cene bude uvedená aj cena prepravy a dourčenia. V prípade, že cenu prepravy alebo iný poplatok či položku nebude možné v čase objednávky presne určiť, bude kupujúci poučený o povinnosti takýto poplatok uhradiť a o spôsobe jeho určenia.

Objednávka sa považuje za odoslanú, ak bude doručená predávajúcemu a bude obsahovať všetky požadované údaje, t.j. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky kupujúceho- množstva tovaru, výšky kúpnej ceny, nákladov na prepravu, vzdialenosťou a podobne, žiadať od kupujúceho autorizáciu (ďalšie potvrdenie) objednávky vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme alebo telefonicky.

Prečítajte si tiež: Porovnanie kosačiek a vyžínačov: Ktorý nástroj je pre vás?

V prípade ak kupujúci túto autorizáciu (ďalšie potvrdenie) požadovaným spôsobom v lehote určenej predávajúcim nevykoná, kúpna zmluva sa márnym uplynutím tejto lehoty od začiatku zrušuje. Ceny na Internetovej stránke v rozhraní pre maloobchodných zákazníkov sú uvádzané v eurách - EUR s DPH. Aktuálna cena za vykonanie doručenia/dopravy objednaného tovaru sa zobrazí v používateľskom rozhraní v prehľade pred záväzným potvrdením objednávky. Lehota doručenia objednaného tovaru bude zobrazená v používateľskom rozhraní v prehľade pred záväzným potvrdením objednávky.

V zásielke je priložený dodací list. Tento originálny daňový doklad (faktúra), slúži zároveň ako záručný list.

Platobné podmienky

Platba je možná vopred prevodom alebo v hotovosti na základe zálohovej faktúry. Vo všetkých prípadoch pre platbu vopred platí, že odber, resp. dodanie tovaru kupujúcemu je možný až potom, čo bude čiastka vo výške fakturovanej sumy pripísaná na účet predávajúceho. V prípade ak kupujúci vykoná úhradu kúpnej ceny vopred a predávajúci z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito Všeobecnými obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, ktorú môže kupujúci akceptovať, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).

Dodacie podmienky

Obvyklá dostupnosť tovaru s termínmi dodávok je uvedená na Internetovej stránke. Tovar je odovzdaný, keď kupujúci alebo oprávnená osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa objednané tovary v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. Kupujúci má v prípade predĺženia dodacej lehoty právo od zmluvy odstúpiť. Ak vznikne prekážka, brániaca predávajúcemu v dodaní tovaru, informuje o tom kupujúceho a dohodne s ním ďalší postup. Termín plnenia sa predlžuje o dobu, po ktorú je kupujúci v omeškaní so splnením svojich zmluvných povinností vo vzťahu k predávajúcemu z tej istej zmluvy.

Prečítajte si tiež: Rozdiely medzi elektrickými a plynovými airsoftkami

Predávajúci je oprávnený k čiastočným dodávkam tovaru a služieb, prípadne aj pred stanovenou dodacou lehotou. V prípade, že predávajúci vykoná doručenie tovaru po viacerých častiach, kupujúci platí vždy len jeden poplatok za poštovné, prípadne poplatok za dobierkovú službu. Predávajúci si vyhradzuje právo úprav cien za dopravu podľa parametrov tovaru (rozmery, váha, charakteristika). Odporúčame kupujúcemu kontaktovať prevádzkovateľa internetového obchodu, v prípade ak mu do siedmych pracovných dní od objednávky nebude balík doručený.

Rozdiely v množstve dodaného tovaru a poškodenie tovaru

Zistené rozdiely v množstve dodaného tovaru odporúčame písomne reklamovať a oznámiť predávajúcemu najneskôr do 24 hodín po prevzatí tovaru. Riziko vzniku škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v okamihu, keď dodávka bola prevzatá kupujúcim. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru a prípadné poškodenia odporúčame reklamovať ihneď priamo u doručovateľa.

Ak kupujúci nereklamoval poškodenie tovaru u doručovateľa, oznámi a zdokumentuje (nar. Kupujúci poskytne pri ďalšom priebehu plnú a primeranú súčinnosť (ako napr. odovzdanie poškodeného tovaru doručovateľovi, popis a prípadné zdokumentovanie poškodenia). Pokiaľ tak kupujúci neučiní, môže byť poškodenie tovaru a s tým súvisiace nároky z nedostatkov u prepravcu uplatnené len vtedy, ak preukáže, že tieto škody mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

Montáž a inštalácia

Ak nebol tovar dodaný s príslušným montážnym/inštalačným návodom, je nutné vykonať aplikáciu produktu výhradne patričným odborným servisom.

Storno objednávky

Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením. Ak si kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar na mieste určenom kupujúcim a/alebo v časovom rozsahu, ktorý si kuriér s kupujúcim vopred dohodol, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.

Prečítajte si tiež: Všetko o CO2 a plyne v airsofte

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak sa tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.

Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník („Občiansky zákonník“) a 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení („Zákon č. 108/2024 Z.z.“) je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Kupujúci má právo v rámci lehoty na odstúpenie po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru.

Odporúčame kupujúcim tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Prijatá platba od kupujúceho bude vrátená najneskôr do 14 dní rovnakým spôsobom, aký použil pri svojej platbe, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak.

Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa vyššie uvedeného bodu 5.

Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu skladu predávajúceho alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

Vlastnícke právo

Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade neuhradenia kúpnej ceny riadne a včas nesmie s nezaplateným tovarom až do zaplatenia kúpnej ceny inak právne disponovať, t.j. obzvlášť ho predávať, prevádzať na tretiu osobu alebo ho akokoľvek právne zaťažovať (t.j. k tovaru zriaďovať záložné alebo obdobné právo). Kupujúci má povinnosť v takomto prípade umožniť predávajúcemu prístup k tovaru a taktiež umožniť okamžité vrátenie tovaru na vlastné náklady, pokiaľ ho predávajúci k tomu vyzve. Bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho nie je kupujúci oprávnený prevádzať na tretie osoby záväzky vyplývajúce pre neho z uzatvorených zmlúv, resp.

Reklamácie

Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Presné podmienky určuje reklamačný poriadok predávajúceho. BBG je oprávnená pre rýchly priebeh reklamačného procesu na území SR prijímať pre predávajúceho - spoločnosť Chal-Tec GmbH všetky reklamácie tovaru, ktorý bol kupujúcemu dodaný predávajúcim.

Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté nesprávnou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím, inštaláciou resp. montážou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou (ak je súčasťou dodávky) a zo spôsobov bežne používaných. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Nároky na záruku prináležia iba kupujúcemu a nie je možné ich previesť na tretiu osobu. Reklamáciu ako uplatnenie vady tovaru je nutné oznámiť najneskôr do 2 mesiacov od ich zistenia.

Ak kupujúci vytkne vady zakúpeného tovaru (reklamuje ho), predávajúci mu vystaví písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedená lehota, v ktorej reklamovanú vadu odstráni a ktorá nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady s výnimkou, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť alebo kratšia ak má kupujúci aktivované prednostné vybavenie reklamácie pri prevzatí tovaru. Kupujúci stráca nárok na bezplatnú záručnú opravu, keď prevedie opravu sám alebo u inej servisnej organizácie, ktorá nie je oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv. Odporúčame preto uplatňovať všetky reklamácie prostredníctvom predávajúceho.

Ostatné podmienky, výluky a postupy pri likvidácii reklamácií (záručných a ostatných) sú uvedené, resp. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi. Spôsob a lehoty vybavenie reklamácie v prípade aktivácie prednostného vybavenia reklamácie pri prevzatí tovaru sú upravené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach a v Článku VII.

Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. č.: 02/ 58272 172-3; 02/58272 104, fax.

Záverečné ustanovenia

V prípade, že niektoré ustanovenia týchto Všeobecných obchodných podmienok sú alebo sa stanú neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto ovplyvnená platnosť, účinnosť a realizovateľnosť ostatných bodov týchto Všeobecných obchodných podmienok. Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných povinností budú riešené mimosúdnou cestou, ak by napriek tomu nedošlo k dohode, platí, že v prípade sporu je príslušný pre jeho rozhodnutie miestne príslušný obchodný súd v lokalite predávajúceho. Tieto Všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňa 01.06.2025 a nahrádzajú všetky predchádzajúce obchodné ustanovenia a podmienky. Na zmluvný vzťah s kupujúcim sa vzťahujú ustanovenia obchodných podmienok účinné v čase jej uzavretia. Spoločnosť Berlin Brands Group a.s.

Reklamácia vád tovaru

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný, pokiaľ možno v pôvodnom obale a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje kópia dokladu o zakúpení - pokladničný blok alebo priložená faktúra, ktorá slúži ako záručný list.

Pri predaji tovaru predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví v záručnej dobe. Vec má vady, ak je v rozpore s dohodnutými požiadavkami na vec a všeobecnými požiadavkami na vec (§ 617 Občianskeho zákonníka) s výnimkou, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.

Predávajúci nezodpovedá za vadu, ak:

  • spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám.
  • spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel.
  • reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru.
  • ak sa jedná o vadu, pre ktorú bola poskytnutá zľava z ceny tovaru.
  • ak sa jedná o vadu, ktorá vznikla v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru.
  • ak sa jedná o vadu spojenú s porušením ochrannej plomby na tovare.

O reklamácii vystaví predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie. V potvrdení bude uvedená lehota, v ktorej bude reklamovaná vada odstránená a ktorá nebude dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady s výnimkou, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť. Ak nie je spotrebiteľ spokojný s vybavením reklamácie, privolá zamestnanec, ktorý reklamáciu vybavoval, príslušného vedúceho, ktorý znovu celú situáciu posúdi a nájde prijateľné riešenie. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi.

Odstránenie vady

Ak je kupujúci spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci, nemôže si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil pred...

tags: #pokus #o #tec #alebo #terc #rozdiel